Nagy Edit stewardess meséli el egy átlagos napját:
Egy Malév gép fedélzetére lépve a légiutas-kísérők kedves mosollyal fogadnak bennünket. De vajon miért is kísérnek el minden utunkra ezek az égi angyalok? Edit mai munkanapja fél hatkor kezdődött, majd hatkor már a reptéren volt. Készülődött, egyenruha, egy kis smink, és indult a szolgálatvezetőhöz, aki az utaskísérők munkáját kordinálja. A tervezési osztályon előre egy hónappal megtervezik, ki mikor melyik járaton fog repülni. Éves szinten közel 800 órát repülnek. Ezek után az adott járatra beosztott összes légiutas-kísérő egy eligazításon úgynevezett briefingen vett részt, ahol a járatra vonatkozó összes információt megkapják. A briefing fontos részét képezte az ellenőrző kérdések megvitatása.
Érdekesség
Szívesen jelentette volna a krónikás, hogy a Lufthansa német légitársaság negyven évvel ezelőtt Magyarországra, Ferihegyre indította első járatát az akkor "keleti blokként" emlegetett országok közül, ám nem teheti. Kiderült: Prága éppen egy esztendővel megelőzte az akkoriban valamennyi "tömbországnál" nyitottabb Budapestet, ahol az első LH-járat 1967. augusztus 26-án landolt. (Tudósításunk képeit Kulcsár-Szabó Gergely készítette.)
Dimitrios Gatsonislégitársaság száznál több nemzetközi járatot üzemeltet. A forgalom dinamikusan növekszik, ezért a következő években mintegy 260 millió euró értékben bővtik a 2. terminált, új cargo-bázist hoznak létre, szélesítik a szolgáltatások körét, ezzel is kényelmesebbé, vonzóbbá teszik Ferihegyet az utasok számára. A Budapest Airport arra törekszik, hogy tíz éven belül ez legyen Közép-Európa legsikeresebb repülőtere