Légiutaskísérő

                                                         Úticélok:

A légitársaság elsősorban Európán belül üzemeltet menetrend szerinti járatokat. Ezen kívül néhány ázsiai (közel-keleti) és afrikai interkontinentális útvonalat is fenntart (ahol az útvonal másik végpontja mindig európai).

Története:

 A Wizz Airt 2003 júniusában alapította hat, légitársasági, illetve más iparágakban tapasztalatot szerzett szakember, az egykor a Malévet irányító Váradi József vezérigazgató vezetésével. A légitársaság célja, hogy olcsó utakat biztosítson Kelet-Közép-Európa és Nyugat-Európa között. A fő pénzügyi befektető a közlekedési beruházásokra specializálódott amerikai Indigo Partners társaság volt. Alig három hónappal később, Londonban bejegyezték a Wizz Airt, és készen állt a repülésre. Az első járat 2004. május 19-én szállt fel Katowicéből2020. február elején a társaság törölte Budapest–Frankfurt útvonalát, mivel jelenlegi piaci igényekhez alakította a hálózatát és úgy döntött, hogy frankfurti kapacitását más útvonalakon fogja hasznosítani. A foglalással rendelkező utasokat automatikusan átfoglalták egy alternatív útvonalra. Az utasok 120 százalékos visszatérítést és ingyenes átfoglalási lehetőséget kaptak. A járat hivatalosan április 30-ig közlekedik.

Szolgáltatásai:

A Wizz Air egyosztályos, 180 fő befogadására alkalmas Airbus A320 típusú, illetve 230 fő befogadására alkalmas Airbus A321-es típusú, továbbá 239 fő befogadására képes Airbus A321neo repülőgépekkel üzemel. Általában a városoktól távolabb eső repülőtereket használja.

Szolgáltatásai közé tartozik többek között a felárért igénybe vehető elsőbbségi beszállás lehetősége. A fedélzeten 2015. május óta kötelező helyfoglalás van. A társaság nem biztosít ingyenes étkezést, azonban a légiutaskísérők árusítanak italokat, könnyű hideg ételeket, illetve a légitársaság logóival ellátott ajándéktárgyakat és más használati eszközöket.

A Wizz Airnél kétféle kézipoggyászméret létezik. A jegyárban csak a kisebb, 40×30×20 cm-es kézipoggyász szállítása foglaltatik benne, a legtöbb légitársaságnál megszokotthoz hasonló méretű 55×40×23 cm-es kézipoggyász nagyméretűnek számít és külön díj ellenében vihető fel, vagy ha az utas elsőbbségi beszállást vásárolt.[33] A nagyobb kézipoggyászok fizetőssé tételét a légitársaság 2012 októberében vezette be, miután egy hónapig tesztelte a London–Katowice járaton; ugyanekkor eltörölte a kézipoggyász korábbi, tíz kilós súlyhatárát.